Vårt parti

Nedanför här på sidan ser du flera länkar till vårt parti.
Här presenterar vi grunderna i vårt parti.

Våra viktigaste frågor:

Jobb åt alla

Visst är det ganska märkligt egentligen. Vi lever i ett a narrative essay example outline structure for literary analysis essayupermodernt samhälle som faktiskt är rikare än någonsin och samtidigt kan inte alla människor få ett jobb. Det finns ju så mycket som skulle behöva göras och samtidigt går människor sysslolösa. Vi vill ändra på det. Det ska heller inte kosta en förmögenhet att vara med i A-kassan.
* Läs mer här om vår syn på arbetsmarknadsfrågor.

Satsa på välfärden

Det behövs fler lärare i skolan så att dina barn kan lära sig mer. Det behövs mer personal i äldreomsorgen så att du inte behöver vara orolig när mormor börjar bli skröplig. I ett sådant samhälle kan alla känna sig tryggare. Vi tycker att det är viktigare än skattesänkningar. Vad tycker du?
* Läs mer om vår syn på hälso- och sjukvård.

* Skola och utbildning.

Miljö & klimat
De flesta verkar förstå att hotet mot klimatet är helt avgörande för oss alla. Visst vore det bättre om fler tog bussen istället för bilen? I alla fall där det går. Vi tycker att man ska bygga ut kollektivtrafiken och att det ska vara gratis att åka den. Det vore väl bra? Dessutom måste vindkraften byggas ut och det måste satsas på andra miljövänliga energikällor.
* Läs mer om vår klimat- och miljöpolitik.

Jämställdhet & rättvisa
Genom att satsa på skolan, äldreomsorgen och miljön skapar vi en massa viktiga jobb. Men det finns fler saker vi kan göra. Om Sverige blir mer jämställt och rättvist skapas också fler jobb. För tänk efter lite nu. Om en rik gubbe får en hundralapp till i månaden så går han knappast och köper mer falukorv. Han använder pengarna till att spara och spekulera. Om vi däremot ger pengarna till någon som inte har det så fett, då kommer hon, för det är ofta en hon, ha råd att gå till frisören, gå till tandläkaren och köpa falukorv till ungarna. Och då skapas det nya jobb! Bra va?
* Läs mer här om vår kamp för jämställdhet.

Vilka är dina viktigaste frågor?
Det här är några av de frågor som vi tycker är viktigast just nu. Men det finns förstås andra frågor som är viktiga för oss, som du kan läsa mer om, på andra delar av den här hemsidan. Om du tycker att vi är hyfsat rätt ute, så är du mer än välkommen att hjälpa till. Du behövs!

Detta är bara början, läs mer här:

Historia:

Partiprogram:

Stadgar:

Länklista vanliga frågor om (v)år politik: